راه هاي تشخيص پر شدن چاه و تخليه چاه

۲ بازديد

بالا زدن آب

پس زدن آب و فضولات در توالت

بالازدن آب و كف صابون در كفشوي حمام

بالازدن آب در سيفون دستشويي يا آشپزخانه

در اينگونه موارد به نظر ميرسد كه گرفتگي در لوله رخ داده است و بايد اقدام به تخليه چاه كرد.در اين موارد هم چنين به مشام رسيدن بوي بد نيز بايد اشاره كرد.

هنگامي كه سطح روي چاه مرطوب شود آن ناحيه نسبت به بقيه ناحيه ها بوي ناخوشايندي منتشر ميكند.معمولا در ساختمان هاي مسكوني يا اداري محل چاه فاضلاب مشخص است.اگر كه مشخص نباشد ميتوانيم به روش زير محل مورد نظر را شناسايي كنيم.

هنگامي كه در محل آرامش و سكوت كامل برقرار است يكي از شير هاي آب را باز ميكنيم تا آب به لوله فاضلاب وارد و در آن جاري گردد.گوش خود را بر روي نقاط مختلف خانه قرار ميدهيم در صورتي كه چاه فاضلاب پر شده باشد از جايي صداي ريزش آب همانند ريختن آب از ارتفاع به گوش ميرشد.در اين موارد درپوش يا سر چاه را برميداريم تا ارتفاع سطح آب مشخص شود.سپس ميتوان با دستگاه تخليه چاه تخليه فاضلاب را انجام دهيم.

توجه نماييد كه چنانچه نشست ضمار از فضولات بر ديواره چاه قطور باشد تراشيدن ديوار ضروريست كه به صورت خاكبرداري انجام گيرد.

و آخرين موردي كه ميتوان به كمك آن پر شدن چاه فاضلاب را تشخيص داد اين روش است كه به كمك موزاييك هاي غير همرنگ در كف و يا محوطه سطح خارجي مادر چاه ابتدا پوشش و بعد از بازديد و تخلي هاي بعد مشخص باشد.

در همه مراحل ذكر شده خاك برداري توسط مقني بايد صورت بگيرد. هنگامي كه سر چاه را باز ميكنيد براي محكم ايستادن حتما بايد دو تخته زيرپايي در حدود 4 متر روي سر چاه قرار دهيد و از يك سمت شروع به جمع آوري روي چاه و سپس محل طوقه كنيد.و به همين ترتيب تا پايان اين كار را انجام دهيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.